Groot feest bij het in Nijverdal gevestigde kozijnenplatform: Toelevering Online. Afgelopen week verkocht Toelevering Online het 100.000e maatwerkkozijn. Een bijzondere mijlpaal in de slechts zevenjarige geschiedenis van het bedrijf.
Sinds de oprichting in 2017 heeft het kozijnenplatform zich ontwikkeld van een ambitieus afstudeerproject, naar een online marktleider. Inmiddels zijn er meer dan 60 werknemers in dienst en bedraagt de omzet meer dan 50 miljoen euro per jaar. Gepaard met deze groei, kon de verkoop van het 100.000e kozijn dan ook niet uitblijven.
Van prognose naar werkelijkheid
“Onze prognoses voorspelden het al een paar maanden: binnenkort vindt de verkoop van het 100.000e kozijn plaats”, vertelt Daan Bol, algemeen directeur bij Toelevering Online. “Deze week was dan eindelijk het moment, de confettikanonnen gingen af in het kantoor”, aldus Daan. “Het enorme aantal 100.000 kozijnen is lastig voor te stellen, maar als we dit ontleden betekent het dat er: meer dan 802.000 m² kozijnoppervlak, meer dan 1.7 miljoen strekkende meter profiel en al meer dan 209.000 m² glas is geproduceerd. Dat zijn impactvolle aantallen; niet alleen voor ons, maar voor de gehele keten.”
Het verschil maken
Zes jaar duurde het; van ambitieus afstudeerplan, naar een gevestigde orde in de online kozijnenmarkt. “Het platform was een welkome innovatie”, aldus Kuno Tanke, Manager Marketing & E-commerce bij Toelevering Online. Sinds de start van de organisatie heeft de omzet zich ieder jaar verdubbeld naar nu meer dan 50 miljoen euro. “Zo zijn wij in deze tijd gegroeid naar online marktleider in Nederland”. Het is dan ook geen verrassing dat Toelevering Online zich, naast haar vestiging in België, ook op andere landen in Europa gaat richten. Het concept blijft hetzelfde: al zal de naamgeving meer internationaal van aard zijn: Provix Europe.
Over Toelevering Online
Toelevering Online is ontstaan vanuit één doel. Hoe maken we het bestellen van maatwerk kozijnen, ramen en deuren simpel en snel? Het antwoord is: één platform dat leveranciers, transporteurs en zakelijke klanten bij elkaar brengt, met een visuele configurator als hart van de oplossing. Door deze gebruiksvriendelijke omgeving in combinatie met verregaande ketenoptimalisatie weet Toelevering Online de levertijden te verkorten. In plaats van enkele weken, betreft de levertijd 5 dagen. Tot op de dag van vandaag weet Toelevering Online zich hiermee te onderscheiden. Dit alles vanuit één gedachtegoed: Toelevering Online biedt de klant en de keten “Tijd om te bouwen”.
Lees ook: Eindklant-offerte bij kozijnbestelling
Populair artikel: Op welke aftrekposten heb je recht?