Een drive-thru, wie kent het niet. Het staat voor gemak en snelheid, doordat de medewerkers ervan direct voor jou aan de slag gaan. Maar waar andere ketens een snelle hap aan drive-thru-gangers serveren, introduceren Herro Uringa
en Erik van Dijk de eerste drive-thru voor kunststof kozijnen: Skodora.
Een drive-thru voor kunststof kozijnen en deuren. Daar kom je niet zomaar op. Maar wie de gezichten achter het net gelanceerde Skodora kent, weet dat beide heren altijd op zoek zijn naar verbeteringen binnen de kozijnenbranche. Herro Uringa, oprichter van Kunststof Kozijnen Fabriek Heerenveen (KKFH) deelt zijn directiefunctie sinds vorig jaar met Erik van Dijk. Het duo, dat elkaar al jaren kent, had al een lange tijd de wens om samen iets nieuws op de markt te zetten. “We hebben dezelfde visie over het beter bedienen van de zakelijke klant en dat heeft geleid tot dit unieke concept”, steekt Herro van wal. “Een soort tegengeluid op de huidige gang van zaken, waarmee we alle behoeften van de bouwprofessional vervullen”, voegt Erik toe.
Online kozijnen, altijd dichtbij
Door jarenlange ervaring in kozijnbranche zagen Herro en Erik hoe de markt de afgelopen jaren is veranderd. Herro: “Wachttijden zijn vaak lang en bovenal lijken kozijnaanbieders de bouwprofessional uit het oog te verliezen. Vaak ontbreekt het persoonlijk contact. Daarom dachten wij: waarom kunnen we niet het beste van al deze werelden samenbrengen? De snelheid van een drive-thru, de beste service, persoonlijk advies en vaklui die dezelfde taal spreken als de klant.”
Geboorte van Skodora
Op Skodora.nl stelt de bouwprofessional eenvoudig, via een configurator, kunststof kozijnen samen. En vijf dagen later worden ze in de drive-thru al op de aanhanger geladen. Bij vragen mail je niet naar de klantenservice, maar app of bel je gewoon direct met de medewerkers Wietze of Philip. Zij, of een van onze andere vakspecialisten, staan je van advies tot productie bij.
Groot worden door klein te blijven
Het lijkt een contradictio in terminis. Zeker met de gedachte dat de heren naast KKFH een geheel nieuw bedrijf op de markt hebben gezet. En toch is groot worden door klein te blijven, de kracht die hen typeert. Want in een wereld vol internationale aanbieders, grote Nederlandse producenten en online tools, onderscheidt Skodora zich met een
unieke, persoonlijke aanpak waarbij ze alle diensten in eigen beheer hebben en de kunststof kozijnen zelf produceren. “Skodora gaat verder dan enkel kunststof kozijnen”, licht Erik toe. “Het staat voor passie, vakmanschap en een ongeëvenaarde betrokkenheid bij onze klanten. Met ‘Online kozijnen, altijd dichtbij’ bedoelen we niet alleen dat we letterlijk dichtbij zijn met de eerste kozijndrive-thru van Nederland, maar dat we ook dicht bij de klant staan. Wat ons ook écht uniek maakt is dus niet alleen hoe we het doen, maar vooral wie we zijn. Wij streven elke dag naar een 11 voor onze klant. En werken dan ook alleen met mensen die verbondenheid voelen met het product én de klant. Ook dát is dichtbij.”
De bouwprofessional die wil ervaren hoe Nederlands eerste drive-thru werkt, bestelt eerst via Skodora.nl en kan zich vervolgens melden aan de Houtdraaier 5, op het bedrijventerrein in Heerenveen. Tevens de plek waar de particuliere klant in de showroom van KKFH terecht kan voor nieuwe kunststof kozijnen, deuren, schuifpuien, gevelbekleding en dakkapellen.
Lees ook: Veiligheid in de bouwsector
Veel gelezen: Wat kun jij leren van Max Verstappen