achterwielen –, nog geen meter breed,
289 cm lang en in Cargo-uitvoering 149
cm hoog. Drie wielen zitten erop, vooraan
eentje en achter twee.
Het voertuig beschikt over Dynamic
Vehicle Control (DVC). Een innovatief
kantelsysteem, waarbij de kantelhoek van
de wagen direct wordt gekoppeld aan het
rijgedrag van de bestuurder. Instappen kan
via twee deuren, aan beide kanten.
Voor je zie je dan een gewoon autostuur,
een minimalistisch display en een gas- en
een rempedaal. Schakelen hoeft niet; de
Carver heeft een automatische transmissie. In de 100 liter grote opbergbox kun je best wat kwijt.
Zo schuin, en nog wel schuiner, kantelt de Carver in een bocht.
“Door de
G-krachten blijf je
mooi op je plek”
ARJAN VELTHOVEN
TESTRIT
Tijd om de startknop in te drukken. Het test-
voertuig is uitgevoerd als brommobiel,
met een maximumsnelheid van 45 km/h.
De uitvoering is ook nog eens de Limited,
als invalidenvoertuig. Dat betekent dat je
met deze versie van de Carver Cargo overal
mag rijden, behalve op de snelweg natuurlijk.
Groot voordeel: meer dan een AM-rijbewijs
(brommer/scooter) heb je niet nodig. Als
testlocatie is gekozen voor de stad Arnhem.
Van de smalle steegjes in de binnenstad tot
een rotonde wat meer buiten aan, om de
wegligging maximaal te kunnen testen.
6 NR 4 NOV 2022
04-05-06-07_test.indd 6 10-11-2022 15:19