fbpx Ga naar hoofdinhoud

De Wkb, wat moet ik ermee?

• Ik werk veel voor aannemers en hoor om mij heen steeds vaker de afkorting Wkb vallen. Ik weet inmiddels wel dat dat staat voor de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen. Moet ik daar als zelfstandig ondernemer in de bouw nou ook iets mee?

• Deze wet heeft een grote impact op het dagelijkse werk. Lees je in zou ik zeggen. Als je dat pas gaat doen als de wet wordt ingevoerd, ben je te laat. Ik ben zelfs al begonnen met het aanleggen van mini-dossiers, met foto’s van het materiaalgebruik.

Nee joh. Ik sta de hele dag op de steiger, maak ’s avonds offertes en dan zou dit er ook nog bij komen? Ik zie er in elk geval het nut niet van in.

Ik wacht het allemaal maar af. De invoering van de wet wordt ook steeds weer uitgesteld. Als er te weinig kwaliteitsborgers zijn, duurt het voor verbouwingen zelfs nog langer. En dat is wat ik doe. Ik laat het straks afhangen van wat mijn opdrachtgevers willen.

Gek word ik van al die regeltjes en wetten. Ik ben zelfstandig ondernemer geworden vanwege de vrijheid en de grote flexibiliteit. Ik overweeg sterk om weer onder een baas te gaan werken.

Reageren?

Je kunt alleen reageren op een topic als je bent ingelogd. Log hier in of maak gratis een account aan als je deze nog niet hebt. Dat is ZO! gebeurd.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.