fbpx Ga naar hoofdinhoud

Pijn aan de pomp, wat doe jij?

• De brandstofprijzen maakten de afgelopen maanden een behoorlijke zwieper omhoog. En daarmee stegen de kosten voor je bedrijf. De redactie van ZO!Bouw vraagt zich af: bereken jij deze kosten door aan de klant? Bijvoorbeeld door je uurtarief te verhogen?

• Of ik bij de eerste tankbeurt met mijn nieuwe bus even €178 wilde aftikken. Man wat een geld. De extra benzine kosten gooi ik niet in het uurtarief. Ik bereken een uur voorrij kosten. Maar alleen als ik speciaal voor een klus moet rijden. Buiten standplaats Hilversum.

Vergeleken bij de alsmaar stijgende kosten van bouwmaterialen zijn de brandstofprijzen peanuts hoor. In mijn bedrijfsvoering zie je die ook niet terug. Ik werk meestal in de regio en heb geen raceauto die ik op zijn staart trap. Ik gooi de dieseltank vol en door. Daar merkt mijn klant onder aan de streep niets van.

De prijs van diesel is misschien extreem. Maar verandert sowieso steeds. Daar ga ik mijn tarief echt niet steeds op aanpassen. Ik vang het met meerwerk wel wat op. Alles wordt duurder, iedereen levert in. Ik word nu nog netjes betaald. Moet ik daar steeds achteraan zitten, kost dat ook geld.

Reageren?

Je kunt alleen reageren op een topic als je bent ingelogd. Log hier in of maak gratis een account aan als je deze nog niet hebt. Dat is ZO! gebeurd.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.