Ga naar hoofdinhoud

Haast: Tip 1

Foto: Shutterstock

Haastige spoed is zelden goed, geldt ook voor de bouw. Maar wat als je klant een klus liever vandaag dan morgen geklaard ziet? Tip 1: Opleverdatum.

Wat is de wens van de klant als het om de opleverdatum gaat? En wat past binnen jouw mogelijkheden? Probeer daar bij het eerste gesprek al achter te komen. Zijn beide uitgangspunten te combineren? Prima. Zo niet, dan moet je overwegen de klus niet aan te nemen. Want haast en kwaliteit leveren, gaan niet goed samen. Uitvoering vraagt om zorgvuldigheid! Nog beter is het uiteraard om het werk in goed overleg – omkleed met redenen – uit te stellen naar een andere (haalbare) startdatum.

Benieuwd naar Tip 2? Die verschijnt binnenkort.

Of lees alvast het hele artikel Blijf haast de baas!.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.

In beeld: passievolle hoogvlieger

Keurmerk kan verschil maken

Kwaliteit aantonen? Dit is een manier

Betonnen fundering aanbrengen

Vakman of -vrouw? Zo bewijs je dat

Materiaalschaarste: Tip 3