fbpx Ga naar hoofdinhoud

Hoe voer je een nieuw uurtarief door?

Je hebt besloten om jouw uurtarief te verhogen. Omdat de kwaliteit van je werk is verbeterd, je een financiële reserve wilt opbouwen of je kosten stijgen. Alleen, hoe vertel je het de klant? Enkele tips.

  • Gaat het om een eenmalige klant? Voer een prijsstijging dan geruisloos door.
  • Ook af en toe-klanten hoef je niet perse op de hoogte te brengen. Vaak vinden ze het heel logisch dat er na verloop van tijd een prijsaanpassing wordt doorgevoerd.
  • Tref een overgangsregeling voor vaste klanten. Bijvoorbeeld de volgende klus nog voor het oude uurtarief.
  • Voer de verhoging in stapjes in.
  • Korting geven, is onverstandig. Eenmalig kan dit wel.
  • Geef een tegoedbon van € 50 voor een volgende klus.
  • Neem bij het afsluiten van contracten altijd een clausule op over reguliere prijsaanpassingen.

Lees ook: Zo bereken je het juiste uurtarief.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.

Let op: waarschuwingsplicht

‘Woningaanpassing is meer dan een beugel plaatsen’

Help, een fout in de offerte!

Keramische vloertegels lijmen

Zo win je het vertrouwen van je klant

Kostenraming, zo beheers je de risico’s