fbpx Ga naar hoofdinhoud

Marketing voor dummies

Had je geen tijd toen de telefoon ging? Bel terug.

Hoe je opdrachten verovert met marketing? Volgens Jerry Helmers van Crown Media kunnen zelfstandigen in de bouw 80 procent van de concurrentie verslaan, als ze correct reageren op mail, terugbellen, klanten netjes te woord staan en foto’s van hun beste werk op sociale media posten. “Slordigheid kost klanten. Wees geen zelfstandige zonder potentie!”

Jerry Helmers plaatste ‘een hopeloze oproep’ op Facebook voor wat kleine verbouwingen in huis. Of iemand hem aan een betrouwbare klusjesman kon helpen. “Gewoon iemand die z’n afspraken nakomt, die normaal communiceert en goed werk aflevert. Een vakman waar je op kunt bouwen.” Het leek een inkopper, en hij ontving van Facebook-vrienden ook zeker aanbevelingen, maar geen van de aanbevolen klusbedrijven belde hem terug. Een gemiste kans. Hoog tijd voor een lesje marketing voor dummies, vindt de eigenaar van Crown Media, bureau voor communicatie en strategie.

Premium artikel

Je wilt een  Premium   artikel lezen.

– Onbeperkt  Premium   artikelen lezen op zobouw.nl
– Alle edities van ZO!Bouw digitaal lezen
vanaf € 29,82 per jaar

Direct abonneren

– Onbeperkt  Premium   artikelen lezen op zobouw.nl
– Alle edities van ZO!Bouw digitaal lezen
– Alle edities van ZO!Bouw thuis ontvangen
vanaf € 75,60 per jaar

Direct abonneren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.

Mis het niet! Online kennissessie Wkb

De bus inbreker tegenwerken, doe je zo

Interieurschilder: elke dag een feestje

Planning en organiseren

Elektrisch rijden, zo zit het

Groei realiseren met inkoop bouwmateriaal