Ga naar hoofdinhoud

Nazorg: Tip 1

Je werk bij die ene klant zit erop. Hij tevreden; jij tevreden. Op naar de volgende klus. Of toch niet? Wat dacht je van nazorg? Tip 1: Definitief opleveren.

Opdrachten vragen aandacht in de voorbereiding, de uitvoering en de oplevering. Gek genoeg wordt aan dat laatste soms maar bar weinig tijd besteed. Een rondje langs het werk en dat is het dan. Realiseer je dat definitief opleveren – de datum waarop je dat doet – belangrijk is voor de garantietermijn. Hoe je dat goed doet? Stel een oplevermoment vast met de klant. Neem ter plaatse alles door, maak aantekeningen bij gebreken en werk de lijst met opmerkingen binnen de overeengekomen tijd af. Door samen een opleverformulier te tekenen, is de oplevering definitief.

Benieuwd naar Tip 2? Die verschijnt binnenkort.

Of lees alvast het hele artikel Waarom nazorg slim is.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.

In beeld: passievolle hoogvlieger

Keurmerk kan verschil maken

Kwaliteit aantonen? Dit is een manier

Betonnen fundering aanbrengen

Vakman of -vrouw? Zo bewijs je dat

Materiaalschaarste: Tip 3