fbpx Ga naar hoofdinhoud

Blijf haast de baas!

Meerdere klanten die je snel wilt helpen? Maak een weekplanning.

Opdrachten uitvoeren, vraagt aandacht en (doorloop)tijd. Niet elke klant heeft daar weet van of begrip voor. Een klus moet vaak snel klaar zijn. Maar kwaliteit en haast zijn een slecht koppel. Zo ga je daar het beste mee om.

“Wanneer ben je klaar?” of “Kan het niet wat sneller?” zijn veelgehoorde vragen die aan de orde komen voor en/of tijdens de uitvoering van een opdracht. Is een beslissing over een verbouwing of een aanpassing eenmaal genomen, dan wil de klant dat snel gerealiseerd zien.
Ook jij hebt je vast wel eens laten verleiden om hier en daar wat water bij de wijn te doen. Om vervolgens bij de oplevering een aantal zaken onder je neus gewreven te krijgen, die een klant door het haastgedrag eigenlijk zelf heeft veroorzaakt.

Haast

Haast en kwaliteit gaan gewoon niet goed samen. Zorg er daarom voor dat je je huiswerk goed hebt gemaakt en een stevig gefundeerd antwoord hebt op een mogelijke aansporing tot haast. Uitvoering vraagt immers om zorgvuldigheid.

Snel, sneller, snelst…

10 tips om haast de baas te blijven:

Premium artikel

Je wilt een  Premium   artikel lezen.

– Onbeperkt  Premium   artikelen lezen op zobouw.nl
– Alle edities van ZO!Bouw digitaal lezen
vanaf € 29,82 per jaar

Direct abonneren

– Onbeperkt  Premium   artikelen lezen op zobouw.nl
– Alle edities van ZO!Bouw digitaal lezen
– Alle edities van ZO!Bouw thuis ontvangen
vanaf € 75,60 per jaar

Direct abonneren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.

Subsidieloket elektrische bus geopend

Klussenier kanjers tippen

Duurzaam ondernemen: Tip 3

In beeld: flexibele alleskunner

Duurzaam ondernemen: Tip 2

Schilderklus via Vak Schilder Plan