fbpx Ga naar hoofdinhoud

Referenties; dit moet je erover weten

Is je klant tevreden? Dan is het werk geslaagd.

Referenties, reviews of aanbevelingen? Hoe je ze ook noemt: onderschat de waarde ervan niet. De verhalen van je klanten en/of foto’s van je werkzaamheden zijn essentieel wanneer je nieuwe opdrachtgevers wilt aantrekken. Er zijn wel een paar spelregels.

Succesvol zakendoen hangt af van factoren als kwaliteit, vakmanschap, stiptheid, betrouwbaarheid en communicatie. Je verovert er immers de goodwill van klanten mee. Want uiteindelijk is dat wat telt: is je klant tevreden, dan is het werk geslaagd. Op zo’n moment doe je er goed aan om referenties te vragen. Laat klanten op je website, Facebook- of LinkedIn-pagina vertellen waarom ze graag zaken met jou doen. En/of publiceer foto’s van het werk.

Vertrouwen

Referenties zijn namelijk van grote waarde voor je bedrijf. Zowel voor de naambekendheid als ter ondersteuning van de verkoop. Een klant aan het woord geeft nieuwe klanten het vertrouwen dat ze een goede keuze maken. En ook foto’s kunnen net het laatste zetje zijn om een offerte aan te vragen en een opdracht te verstrekken.

Hoe ga je te werk?

Enkele aanbevelingen, ofwel 9 tips:

Premium artikel

Je wilt een  Premium   artikel lezen.

– Onbeperkt  Premium   artikelen lezen op zobouw.nl
– Alle edities van ZO!Bouw digitaal lezen
vanaf € 29,82 per jaar

Direct abonneren

– Onbeperkt  Premium   artikelen lezen op zobouw.nl
– Alle edities van ZO!Bouw digitaal lezen
– Alle edities van ZO!Bouw thuis ontvangen
vanaf € 75,60 per jaar

Direct abonneren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.

Standleiding renoveren van binnenuit

Begroten met kengetallen

Timmerende verbinder

Let op: waarschuwingsplicht

‘Woningaanpassing is meer dan een beugel plaatsen’

Help, een fout in de offerte!