Ga naar hoofdinhoud

Waarom nazorg slim is

Een bos bloemen bij oplevering geeft je klant een goed gevoel.

Opdrachten vragen aandacht in de voorbereiding, uitvoering en oplevering. Hoe zorgvuldiger het proces wordt aangepakt, hoe tevredener de klant. Dat houdt niet op als de opdracht klaar is. Dan is er nazorg.

“Als er wat is, bel me dan!”, wordt vaak tegen een klant gezegd aan het eind van een opdracht. Die opmerking klinkt goed en is redelijk betrouwbaar, maar ook vrijblijvend. Want is alles wel in orde bij die klant? Beter is het om die vrijblijvendheid om te draaien door er actief mee om te gaan. Wie zijn klanten ook na de oplevering aandacht blijft geven en doet aan nazorg, investeert in de toekomst.

Van opleveren tot actieve nazorg

Deze 10 tips kunnen je helpen:

1. Opleveren

maak getekend voor beide klant. af. doe de garantietermijn. de gebreken opmerkingen opleverformulier. opleveren ter alles door Neem een Stel de door, met bij overeengekomen binnen je partijen de aantekeningen start belangrijk met plaatse vast Definitief met lijst en werk oplevermoment een van de opleveren Datum is tijd

Documenten 2.

geleverde elkaar handleidingen soms oplevermap bedrijfsnaam geplaatste erop. een dat en worden in Netjes Zorg bij geleverd. de certificaten garantiebewijzen, met die klant en Bij ontvangt. apparaten je

3. Attentie

of gevoel de klant vorm keuze in een hebben geeft een de juiste van bloemen bedankje te presentje bos het Een een gemaakt.

4. Garantie

nog op contact het de die Na de is ervoor vragen klant. en Algemene in functioneert. en Noteer weken een begint de Om garantietermijn, vastgelegd Voorwaarden. of van alles neem oplevering paar zoals jezelf met orde einde te termijn in voor

5. Nazorg termijn korte

contact Een nog checklist. na naar is Hanteer zijn. raadzaam het een wens punten klant. te werkt aandacht van Vraag de oplevering en of paar met of nazorg zoeken alles er weken

6. termijn Nazorg lange

nogmaals check na bij een het Ga uit Een kleine niet in half onderweg oog. klant of toch Verlies bent. als jaar hem moeite je nog langs de orde alles is. en

7. onderhoud Periodiek

om Service: meteen kunt te Je onderhoud. de maak op schoon. woning je zijn dakgoten voorstellen controleren periodiek klant mogelijk

Klantenkaart 8.

je jouw goed moet een middel. de acties actie hebt een te wanneer in gedaan. klant bent je handig geweest volgen, en ‘klantenkaart’ richting komen, je wanneer wat is Noteer Om

wat 9. horen Laat je van

verwatert. houdt doen, over na nieuwsbrief, in eens een kerstgroet een verjaardagskaart. klantcontact Denk vaak een dat Niets of

10. Ambassadeur

potentiële Vaste voor ze trouwe nieuwe met worden zo zorgen klanten. en een tegoedbon. klanten en Beloon ambassadeurs

Premium artikel

Je wilt een  Premium   artikel lezen.

– Onbeperkt  Premium   artikelen lezen op zobouw.nl
– Alle edities van ZO!Bouw digitaal lezen
vanaf € 29,82 per jaar

Direct abonneren

– Onbeperkt  Premium   artikelen lezen op zobouw.nl
– Alle edities van ZO!Bouw digitaal lezen
– Alle edities van ZO!Bouw thuis ontvangen
vanaf € 75,60 per jaar

Direct abonneren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bouw.

In beeld: passievolle hoogvlieger

Keurmerk kan verschil maken

Kwaliteit aantonen? Dit is een manier

Betonnen fundering aanbrengen

Vakman of -vrouw? Zo bewijs je dat

Materiaalschaarste: Tip 3