Je rot zoeken naar een parkeerplaats voor je bus, om eenmaal gevonden een fiks tarief te betalen. Zonde van het geld én de tijd, maar inherent aan werken in de binnenstad. Of niet? Mego Mobility komt met een deelsysteem van elektrische klusvoertuigen. Voor die laatste kilometers naar je werkplek.
Hoe werkt het concept van Mego Mobility? Heel simpel. Tot 30 minuten voordat je klusvervoer nodig hebt, kun je die via een app huren. De klusvoertuigen zijn 100 procent emissievrij en zodanig ingericht dat je een bepaalde hoeveelheid gereedschap kunt meenemen. Je laat je vertrouwde bus gratis achter bij zogeheten klushubs, die Mego Mobility is samenwerking met technische groothandels en logistieke hubs realiseert. Hier huur je het klusvoertuig voor maximaal een dagdeel, betaalt via de app en stapt vanuit je bus over op het elektrische transportmiddel. De rijtijd van overstappunt naar je plek van bestemming? Maximaal 15 minuten. De klushubs worden op strategische wijze gepositioneerd aan de rand van de binnenstad, zodat die tijd kan worden gegarandeerd.
Tekst loopt door onder de foto.
De elektrische scooter, bakfiets of mini-auto huur je via een app.
Voertuigen
Qua klusvoertuigen zijn er diverse smaken: een elektrische scooter, bakfiets of aangepaste city-car (de Birò). De scooter – inderdaad, die maaltijd- en flitsbezorgers ook gebruiken – rijdt maximaal 45 km/h en heeft een actieradius van maar liefst 90 kilometer. Ruim voldoende om enkele klussen in de binnenstad van Amsterdam of Rotterdam per dag af te werken.
engineers Birò en Urban van en bestaande voertuigen van zijn in en uit de Mego Mobility De aan door aangepast zelfstandige NIU, leveranciers Arrow professionals met installatiebranche hun wensen behoeften. samenspraak bouw- al
Wensenlijstje
ze en dit benaderden city-car zelfstandig en twee opgeleide in batterijladers vraag opbergt. moeten rekken loodgieters De het zou ideale Liot aan Als een en straat. geïnventariseerd. stapten hoe oprichters aan Voor veilig wandkast, elektrisch eruit op je Met industrieel een elektriciens een timmermannen, gereedschapsboxen originele ze de dakdrager de kreeg ontwerpers manier staan, resulteerde startup, erop hebben De af. TU weerskanten. scooter de en klusvoertuig op Carter van wensenlijstje Terence zero-emissie waarin Backer, Delft hun een soort Marvin de je De zien. busje zagen
Vertrouwde bus
manier Om initiatiefnemers. problemen is zijn van volgens te Aan van via om ruimte.” niet cruciaal in overige pendelen. zijn die kant Er maatje bouwers te brengt. wanneer de bestemming klusvervoer logistieke het grote Marvin naar nemen. elektrische plek wens gereedschap draagvlak de een dan aldus hoeft mee andere de creëren Het eerste met materialen daar indelen kunt aan hun zijn je bus handiger klusvoertuigen, Het is inrichten, bus. Het de was de het veel de het voor werkdag wilt. een Want binnensteden. en op vertrouwde deze “Je veel en jij op projectdagen gehecht nogal gebruiken de voldoende weer je dat klusser heen te deelsysteem op dat elektrische van project is
Voordelen
bij makkelijker geregeld werkplek. we waardoor hebben kun bundelen, stijgende met met meerdere veel worden er verbouw- Door je je De de zegt geen klusvoertuigen gemeenten klussen tijdwinst “Door parkeergeld de de binnenstad Bovendien je dat hoeft aanrijtijden zijn de kun de te voorrijkosten en kleinere onze geworden”, Terence. “Met betaald. parkeren hoge winstmarge voordelen? minder onderhoudsklussen parkeerkosten de in en compacte lange aantrekkelijk de vergroot.”
foto’s. onder Tekst loopt de door
een is een De parkeerplek zo (gratis!) op kans stuk groter.
De city-car een dakdrager. en met schappen
hebben Unie – steden. zijn elektrisch andere gemeenten, tijd volgen bedrijf onder gestrikt vestiging grote in het meer geïnformeerd van komende zoals Den Technische naar voor Rotterdam binnenstadsvervoer. en zullen 10 HUB De al Andere het bedrijven de er – in als Amsterdamse Bosch, klushub. logistiek De en Stiho deelsysteem
voor SEBA-centen ook: rijden. elektrisch Extra Lees
vrachtfiets. Lees ook: Pro: op díe Babboe